onsdag 19 december 2012

Meatlover

Jag gick förbi ett par elever på skolan häromdagen. En sa lite småsurt att hans klasskamrat kallat honom för vegetarian. Mmhmm, sa jag...Vet ni vad en vegetarian är? Nej, det visste de inte. När jag förklarat förstod de både att de faktiskt inte sagt något elakt till varandra, och alltså inte behövde vara sura längre:)

Här hemma är vi i alla fall inte vegetarianer (även om jag önskar att jag hade tillräcklig vilja att vara det). Nej, igår kom pappsen i huset hem med 15kg närproducerat kött. Oj oj, vi fyllde upp frysen rätt så bra med kyckling, färs, bacon och diverse filéer!
Det här är inget vi gör ofta, eller ens har gjort innan. Vi handlar på ICA som vanligt folk.
Men ni vet att papi är inne i en träningsperiod nu. Då är det riktig mat som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar