tisdag 18 juni 2013

Foul play?

Bebis äter ju ganska ofta, det går ofta 2 timmar mellan amningsstarterna. Idag var vi hos en kompis och hennes bebis, som bara är ett par dagar äldre än Emilio. Det är kul att jämföra dom och jag blev lättad av att höra att fler barn är gasiga i magen och äter ofta! 

Bebis åt i alla fall där och somnade sedan. När vi skulle åka var det egentligen dags att äta om man ska följa hans mönster, men han sov så gott och klarade sig 3 timmar tills nästa gång. Tur tänkte jag.

Men så nu på kvällen var mina föräldrar här så morfar gick och bar på bebis. Han började skrika och jag sa att han är nog hungrig, det har gått 2 timmar (eftersom jag inte själv hade honom kunde jag inte spana efter de typiska tecknena). Men morfar fortsatte bära och gunga med en halvsovande bebis i en hel timme. 

Min bebis är alltså en lurifax, han lurar mamma att han är hungrig när han egentligen är lite trött eller rastlös. Eller kanske det kan vara så att mamma är väldigt snabb fram med tutten...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar