måndag 24 juni 2013

No more gas

Jag berättade ju häromdagen att Emilio har väldigt ont i magen till och från. Jag fick bra tips och råd från er, tack!! Jag har ju haft amningsnapp från start eftersom han ej greppat tag om bröstet, och när jag har försökt amma utan har det inte gått. Han har bara blivit arg eftersom han inte fått tag. Men så tänkte jag i förrgår att "Nä, nu ger ni det ett ordentligt försök utan nappen. Låt honom kämpa och få vara arg lite. Låtsas om att det inte finns någon amningsnapp". Och vad jag är glad att jag gjorde det! Ändå sedan iförrgår kväll har han ätit utan amningsnappen. På nätterna har jag fått ta till den ibland men inte någon gång på dagarna.

Och det bästa av allt....Han har inte haft ont i magen sedan dess! Jag är så himla glad så ni anar inte:) Och jag har några av er att tacka för det, blev mer motiverad att prova utan. Jag hoppas nu verkligen att detta håller i sig, det vore så otroligt skönt att slippa gasproblemen. Visst, nu är bebis lite småfrustrerad och sparkar som karatekid vissa mål men det är verkligen värt det. Det blir ju lite som att lära sig mata och äta på nytt, så om ett par dagar sitter det nog perfekt.

2 kommentarer:

  1. Jippi! Vad härligt! :) Jag läste ditt inlägg om vikten före/efter förlossningen. Hur har du haft det med sprickor i huden på magen/låren? Det syntes ingenting på din efterbild nämligen. Har för mig att du skrev att du smörjde magen dagligen under graviditeten. Det gjorde inte jag, hade inga sprickor fram till förlossningen..men efter! JISSES, kommer aldrig vilja visa min mage! ='(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag smörjde in magen varje dag med bio oil, fast de sista veckorna när den tog slut tog jag bara body butter. Har 4 små lila streck på ena sidan magen som kanske är 1 cm långa var. Stör mig inte på dom men hoppas ändå att de bleknar. Kom sprickorna efter förlossningen?? Tack för ditt svar om amningen förresten:)

      Radera