torsdag 27 juni 2013

Namngivning

Istället för kyrkligt dop kommer vi ha namngivningscermoni här hemma för Emilio. Vi delar upp det på två tillfällen eftersom det blir så himla mycket folk annars. Nästa söndag, den 7/7, har vi den första för Patricks släkt och vänner. I början av augusti blir det min släkt som är lite större, och våra vänner.

Vi kommer att vara på tomten under partytält. Temat kommer vara turkost, vitt och silver vilket kommer ses på dekorationer och dukning. Hade varit kul om jag, Patrick och Emilio även var klädda i temat men det blir nog till andra gången i så fall.

Jag har beställt plasttallrikar i turkost och silver samt ballonger från www.partytajm.se. Har även fixat servetter och bordsdekorationer. Har kollat upp lite servettvikningar och tror jag ska försöka mig på en tvåfärgad ros... Vi får väl om tålamodet fixar det!

Så här kommer upplägget att se ut:

*Fördrink, mingel, hälsa välkomna
*Middag. Smörgåstårta första gången och exotisk planka andra.
*Cermoni. Vi berättar varför det blev Emilio Alexander och vad namnen betyder. Jag läser en dikt jag skrivit. (Skrev den idag på rim och blev positivt överaskad av mina talanger! Jag har ju märkt av mina julklappsrim att jag kan, men detta alltså! -Håll i hatten, annars får du fnatten.  Ni får läsa den efter cermonin).  Presentöppning. Videoinspelningar där gästerna får säga några ord till pojken. På den andra cermonin kommer vi även ha en kul tävling men den kan jag inte avslöja nu;)
*Fika. Jag har beställt en namntårta till första gången. Till andra gången blir det kanske en tårta med bild på eller en figur tårta. Tänker mig formen av ett E där det på vadera av de tre "utbuktningarna" står Emilio Alexander Persson. Blir även några cupcakes eller muffins.

Jag ska fixa en spellista på Spotify som får spelas i bakgrunden. Jag älskar verkligen att planera sådana här grejer! Gillar nästan planeringen och förväntan mer än genomförandet haha!
Stora tallrikar till maten

Små assietter till fikat

Ballonger till partytältet

Sött "strössel" som ser ut som bebisfötter

Ska göra en egen liten vimpel. Fast den ska hänga vågrätt;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar