torsdag 27 juni 2013

Sång och läsning

Nu när bebis är mer och mer vaken gäller det att underhålla honom. Han älskar skötbordet och gillar babygymmet. Men något annat som vi gör varje dag är att läsa och sjunga. Vi har både köpt nya böcker och på loppis. Kan rekommendera den gyllene serien som har varianter av klassiska berättelser som  lagom långa böcker. I början när jag läste  för honom satt han bara och glodde upp i taket och tröttnade snabbt ibland. Men nu tittar han oftast på sidorna och sitter snällt i knät och lyssnar. Min favorit är Boken om bagar Bengtsson av Lennart Hellsing. Den är från 60 talet och läses på rim men är sååå bra! Summa summarum är läsningen Jättemysigt och bra för bebisars utveckling!

Sjunger gör jag hela dagarna för lillen. Han hade nog inte brytt sig om vad jag sjöng, men det känns mer "rätt " med barnvisor. Nu är det Gullan Bornemark som jag älskade när jag var liten och lite sånger som jag hittat på spotify. Lär väl tröttna på dom rätt snabbt, lagom till han börjat förstå kanske haha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar