tisdag 22 januari 2013

Brills

Nu har jag äntligen tagit tag i det! Bokat tid hos optikern för att fixa nya brillor. Jag har ju alltid linser, är i stort sett blind annars. Väldigt närsynt (-6 och -7 om det säger någon något). Jag har två par glasögon som bara är ett par år gamla. Tyvärr har synen försämrats sedan dess så jag ser inte texten på tvn längre. Det har inte stört mig så mycket hittills eftersom jag knappt använder dom, men jag tänker att med en bebis vid sin sida kanske det kommer att ändras.
Jag vill ju gärna se bebis om nätterna när jag ska amma. Blir det mycket vaken-sova-vaken-sova kan jag inte gå och sätta i linserna varje gång.

Jag har kollat in Specsavers hemsida och de tipsade lite om vilka bågar man passar i beroende på ansiktsform. Jag tycker inte jag passar alls i brillor. Mina ögon blir förminskade genom glasen så jag får miniögon:S Men har man ett runt ansikte som jag så ska man passa i rektangulära bågar. Inte små runda eller stora bågar.

Men jag vet inte alls vilken färg jag ska ta, ljusa eller mörka?
Haha vi känner varann så bra nu så jag kan lägga upp sådana här bilder!
Men ni ser t o m i ena glaset att allt förminskas genom dem!


Men visst ser jag ut som en lärare? Om jag ändå hade sett
bara genom att ha dem på nästippen!
Jag minns förresten härom året när jag gjorde en synundersökning och synen blivit jättedålig på ett år. Optikern frågade om jag var gravid eftersom synen kan förändras mycket då (det var jag inte alltså). Har kollat upp detta och graviditeten kan visst påverka synen och ögonen. Hoppas inte jag får helt fel synfel nu så att jag får fixa nya brillor om ett halvår igen:)



1 kommentar:

  1. Jag har skaffat nya glasögon nu under graviditeten. För precis som du har jag i princip bara linser i vanliga fall men tänkte att det kan vara praktiskt med glasögon när man har spädbarn :) Min optiker sa att det finns en risk att synen förändras under graviditeten men även under amningen och eftersom det handlar om såpass lång tid tyckte jag det var värt att köpa nya.

    SvaraRadera