söndag 20 januari 2013

V 26

Nu är det snart mindre än 100 dagar tills bebis beräknas komma. Lite mer än 3 månader. Men tanke på hur snabbt de senaste månaderna gått så börjar jag nästan bli lite stressad! Jag vill ju hinna förbereda mig och hemmet lite bättre, och njuta ännu mer av att vara gravid. Jag vill ju hinna tröttna på att vara gravid innan bebis kommer, nu älskar jag det! Så bebis, ta all den tid du behöver där inne, se till att växa till dig ordentligt:)

Nu vägen bebis nästan 1 kg! (det är alltså inte så mycket övervikt jag kan skylla på honom, hihi) Han är ca 35cm lång och tränar på att andas under dessa veckor. Man rekommenderas att smörja in magen och brösten nu eftersom de växer mycket. Jag har gjort det ganska länge nu, flera månader. Ännu syns inga tecken på bristningar. Däremot tror jag att jag börjar få en pigmentrand, eller hormonrand som det kallas ibland, nedanför naveln. Det syns så lite ännu så jag vet inte riktigt om det är inbillning;)

Jag tycker att mina kissepauser har minskat lite nu. Jag behöver inte riktigt gå lika ofta som för ett par veckor sedan. Bebis ligger kanske i ett "bra" läge nu, i förhållande till min blåsa. Jag kan få lite ont i svanken om jag varit igång mycket. När jag ska sova brukar jag lägge en kudde mellan knäna, det känns skönare så.

Jag känner bebis sparkar flera gånger om dagen, det är det mysigaste jag vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar