måndag 7 januari 2013

Ett brev till Dig, mitt barn

Älskade son,

Nu ligger du i min mage och gror. Om några månader möts våra ögon för första gången. Då kan vi börja lära känna varandra, du, jag och pappa. Men det känns som att jag redan känner dig, att vi redan hör ihop. Du kan inte vara annat än underbar, min fina son. Jag längtar tills jag får hålla om dig, trösta dig, skratta med dig. Jag längtar efter att se ett helt nytt liv växa upp och bli till en egen människa. Jag längtar efter dig.

Vi pratar om dig jämt och ständigt. Jag och pappa, men även släkten och våra vänner. Vi pratar också med dig, där du ligger skyddad i mammas mage. Nu vet vi att du hör, eftersom du buffar åt oss som svar. Det är den underbaraste känslan som finns. Du kan inte ana hur efterlängtad du är.

Vi ses snart.

Mamma och pappa älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar