torsdag 31 januari 2013

My hips don't lie

Jag var tvungen att gå ut och gå i det härliga vädret som vi haft idag! Vi har en bra runda här i byn längs en strandpromenad (ronnebyån hihi). Den tar ca 45 minuter. Ganska tidigt in i power walken kändes det som jag fick håll, fast i livmodern eller ljumskarna eller något. Men det gick över efter bara några minuter. Sista stunden på rundan började jag känna av lite i ryggen, men det var härligt att komma ut.

Nu när jag kom hem så spände det så jäkla mycket i livmodern och den blev helt hård. Det har hänt en gång innan när jag var på ett zumba pass. Utifrån det jag läst så beror det på att livmodern spänner sig och övar inför förlossningen. Har ni också känt det?

Jag hoppas på lika fint väder i helgen, så härligt att komma ut då!
Det här var runt v 15. Jag trodde inte att jag skulle komma i den jackan många veckor till.
Men idag, v 27, gick det banne mig. Tajt, men det gick:)

2 kommentarer:

  1. Jag har känt de där spänningarna i magen/ livmodern i flera veckor nu och är "bara" i vecka 22 (21+3). Lite obehagligt, men säkert viktigt. Tack för en trevlig blogg förresten, följt dig sen v 8 ungefär, då jag själv gick och väntade på att bli gravid :) kram Catrin

    SvaraRadera
  2. Det är sammandragningar du känner. Eller som svaga förverkar. Jag går det när jag går promenad eller gör något lite ansträngande. Min BM säger att det är normalt bara det går över när man vilar lite.

    lindatunstrom.blogg.se

    SvaraRadera