onsdag 7 november 2012

Tacksam

Ibland kan det vara lätt att fokusera på de negativa sakerna i vardagen. Jag kan t.ex stressa upp mig över att hinna med både jobb och skola, och efter igår kände jag mig lite irriterad över att vårdcentralen inte upptäckt borrelian redan i somras. Men det är i de här lägena man ska tänka över de positiva sakerna i livet, det man är tacksam över.

Här är min tacksamhetslista, som slår mina små vardagsproblem med hästlängder:

1. Att jag har hittat mannen i mitt liv. Att vi älskar varandra och har samma framtidsplaner.
2. Att vi väntar barn. Att vi kunde få barn. Att jag mår så bra. Jag älskar verkligen att vara gravid och är SÅ tacksam över välsignelsen.
3. Min fina familj och mina underbara vänner.
4. Att jag har ett jobb som är tillsvidare och som jag trivs väldigt bra med.
5. Att jag om ett par månader har en avklarad högskoleutbildning.
 
I want to thank you for giving me the best days of my life

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar