lördag 7 september 2013

Bye bye babynest

Innan Emilio föddes skaffade vi ett babynest. Det har vi haft när han sovit mellan oss i sängen, ibland när han sovit på dagen. Det är ju så bra med kanterna runt så att inte han kan rulla iväg eller vi kan rulla på honom. För 1-2 veckor sedan började Emilio sova i egen säng men då hade vi nestet där i. Men saken är den att han börjar bli för stor nu så i förrgår fick han sova utan nestet i sängen. Det kändes nog tomt för honom för när vi kom upp och la oss efter att han sovit ett par timmar så låg han längs med kortsidan i sängen istället! Haha jag blev så chockade när jag såg honom helt felvänd:)

Inatt la jag honom i alla fall högre upp så att huvudet var vid kanten, då kanske det inte känns så stort för honom. Men jag vågar inte ha så mycket gosedjur vid hans huvud för jag är rädd att han ska få de över ansiktet. Och täcket vägrar han fortfarande, så han får ha en gosefilt intill sig!
Jag säger som till liggdelen- vi ses till nästa unge!

Egen säng med bortknuffade gosedjur och täcke ska det va'!

2 kommentarer:

  1. Jag använde mitt babynest ända tills min lilla tjej var 9 månader genom att öppna upp nestet helt och hållet i fotändan och sen lägga en liten handduk över snöret (så liten inte trasslar in sig på natten. På så sätt kunde Tuva sova i sitt neste mellan oss "säkert" lite längre.

    Bara ett tips om du fortfarande vill använda nestet. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det var ju smart, tack för tipset!:)

      Radera