lördag 7 september 2013

Restaurang med bebis

Idag har vi varit på indisk restaurang med Emilios farmor och farbror. Vi var där inte så sent, utan under eftermiddagen. Dels för att vi lägger honom vid 7 men även för att slippa (störa ) så många andra gäster. Lillen var nyäten men hade varit vaken länge så jag kände på mig att han skulle bli trött. Men det gick jättebra;) Vi fick byta blöja precis när vi fick in maten, och sen satt i sin bumbo och lekte. Han blev trött efter en stund men somnade jättesnabbt i min famn där han låg resten av besöket. En kvinna som jobbade där kom fram och frågade hur gammal han var och sa att han var söt, hon erbjöd sig även att hålla honom medan vi åt. Så himla snällt! Men eftersom han redan somnat behövdes det inte:)

Att äta lunch eller fika med bebis har jag inga problem med, även om han skulle bli ledsen känns det okej mitt på dagen i en ofta stökig restaurang. Men på kvällen tycker jag man ska försöka passa in det så gott man kan och försöka ha en nöjd bebis. Det är varken kul för en själv eller andra med ett skrikande barn, eller att ta fram bröstet på restaurang. Skulle bebisen bli jätteledsen får man ju turas om att äta eller kanske gå ut en stund för att trösta. Det löser sig alltid! Men är det inget speciellt tillfälle så kan man ju faktiskt beställa hem mat också;)

Dagens mamma

Finskjortan på för dagens bebis

Uh, ska vi på restaurante? Jag får se menyn!

Äsch, de har ju inte mat för tannalösa ungar :(


Får väl helt enkelt bita på lite plast istället...

Men nu vill jag faktiskt mysa hos mamsen:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar