tisdag 10 september 2013

Rädd plutt

De senaste dagarna har plutten blivit rädd för 2, inte så skrämmande, saker.

Nr 1.
Jag föreslog att jag skulle visa Patrick och Emilio hur mycket jag lärt mig på min keyboard. Jag fick ju den för ett år sedan och har insett att man visst måste lära sig ackord för att kunna spela, och har väl inte hunnit öva jääättemycket. Min lilla publik satt spända och lyssnade, jag värmde upp med Blinka lilla stjärna. Sen visade jag de 7 ackord som jag lärt mig och sjöng med "C, C, C, D, D, D, E, E, E...". Det var tyst en stund och sedan brister Patrick ut i GAPskratt! Han hade förväntat sig fina sånger och fick höra entoniga plingande. Jag kunde inte heller hålla mig så vi satt båda och skrattade tills magarna krampade. Då ser vi plötsligt att plutten ser jätterädd ut och börjar störtlipa. Lilla killen trodde nog att vi satt och grät och blev alldeles rädd. Sötnosen, det gick snabbt att trösta honom i alla fall:)

Nr 2.
Sista blöjbytet för kvällen som innehåller något som måste torkas bort från rump och nederdel v rygg. Jag håller upp Emilios ben och ska börja torka när han börjar kissa. Pga hur jag håller jissar han sig själv rätt i ansiktet en kort stund innan jag hinner reagera. Han såg så chockad ut och tittade ledset på mig. Jag började först fnittra men han såg så ledset förvånad ut så jag fick lugnt förklara för honom att det inte var farligt, medan jag torkade och tvättade:) Han tänkte nog "dumma mamma som sprutar äckligt vatten på mig helt plötsligt" medan mamma tänkte "så går det när man alltid ska kissa på skötbordet!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar