torsdag 25 oktober 2012

V 14

Kalabonga-idag går vi in i v 14! Tänk att nu är det bara 188 dagar tills vi får träffa bebis, åh vad vi längtar..!
Bebis är ungefär stor som en persika och väger lika mycket som en halv banan. Jag måste säga att jag gillar fruktmetaforerna. Melonerna växer och det känns rent allmänt som fruktsallad i huvudet. (Funkar dessa också? Kanske inte hehe...)

Jag mår fortsatt bra. Det känns som att magen vuxit mycket på bara en vecka nu, så det är dags för en före-efter bild, eller vad säger ni? :) Magen har också känts hårdare än vanligt, vilket jag gillar. Innan har jag ju gått och klappat lilla fettklumpen men nu har den stelnat en aning, som att klappa ett träklot eller något istället.
Aptiten stiger den också, det tar liksom nästan aldrig stopp, det är som ett enormt tomrum inne i magen som bara väntar på att fyllas på av diverse godsaker...


V 5


V 10


V 14
Ser ni någon skillnad??

Jag måste bara säga att jag älskar att berätta om graviditeten och se folks miner. Idag berättade jag och min klasskamrat (som är beräknad bara 2 veckor innan mig) samtidigt att vi båda väntade barn. Vår andra klasskompis blev så chockad, avundsjuk och glad! :) Det är i de lägena jag blir känslig och tårögd, av glädje förstås:) 

2 kommentarer:

  1. Klart man ser skillnad! Superfin liten mage =)

    Nu går man och längtar efter de första fosterrörelserna... vilket kan ta ett bra tag har jag hört :)

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack det var det jag ville höra haha! Ja, vissa känner de ju redan runt v 14 fast hört många som inte känt förrän v 20..Ha en fin helg du med:)

      Radera