tisdag 25 juni 2013

Här kommer natten

Jag har verkligen fått en skev tidsuppfattning när det gäller sömn. Härom natten vaknade Emilio vid halv 2 tiden och började äta.  Jag liggammar så vi slumrade till båda två. Efter en stund hörde jag honom smågnälla och tryckte in bröstet på honom igen. Men när jag kollade på klockan efter en stund var hon efter 4! Det kändes som ett par minuter.

Men det går på andra hållet också. En morgon efter att jag matat lillen tog Patrick ut honom och bytte blöja. Jag somnade om och när de kom tillbaka 5 minuter senare trodde jag det var dags att amma igen. Jag trodde det hade gått timmar och kände mig helt utvilad!

Nu tar jag för vana att alltid kolla klockan när jag vaknar, det hjälper min snurriga skalle att veta om det är dags för matning eller inte! 

Jag brukar amma Emilio kl 19-20 1-2, 4-5 och 6-8. Timmarna förskjuts ibland fram eller tillbaka. Den jobbigaste tiden är 4-5 för då är jag alltid så jäkla trött. De senaste morgnarna har Emilio ätit kl 6 och sen varit jättepigg. Att han somnar om efter en och en halv timme spelar liksom ingen roll eftersom en annan då hunnit vakna till liv. Så därför försöker jag komma i säng vid 22 tiden. För ett par minuter sedan alltså. Ups, god natt på er!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar