torsdag 18 oktober 2012

Andra trimestern

Hur uttalar ni "trimester"? Som det stavas eller som jag- trajmäster? Lite engelskt liksom.
Idag går vi in i v 13 och alltså andra trimestern! En tredjedel av graviditeten har ju så gott som gått nu, ojoj. Nu har risken för M minskat med 65%, men det känns som 100%..
Nu är bebis ca 6 cm hög, de blir stora så snabbt....:) Nu ska egentligen bebis bara växa till sig tills det är dags att titta fram.

Utvärdering av första trimestern:
Mått oförväntat bra. Det känns som att jag inte har en enda sak att klaga på. Visst har jag fått mer finnar, varit konstant hungrig och blivit svullen men det är ju bara en droppe i havet mot vad vissa går igenom. Jag är så tacksam! Min kropp har nog längtat efter det här länge och förberett sig, precis som hjärna och hjärta...

Förväntningar på andra trimestern:
Jag hoppas att det  inte vänder nu. Överallt står det att man brukar må som allra bäst denna period. Då kan väl inte allt svänga om och jag bli jätte illamående och trött? Eller vad tror ni? Hoppas att magen syns lagom tills jag berättar om graviditeten, kanske i v 17 eller så..:)

Tankar om tredje trimester:
Vad snackar du om? Det är ju eeevigheter dit!

Undrar du hur ett preggo ser ut i v 13? Jo men titta hit!

2 kommentarer:

  1. Uttalar som det stavas, men ditt uttal lät ju lite coolare =)

    Jag går in i vecka 12 imorgon. Snart är jag också i andra trajmästern =)

    SvaraRadera