tisdag 23 oktober 2012

Undvika bristningar

Smörjer/smorde ni in er gravidmage? Jag har fått för mig att om man smörjer magen mycket så att den är fuktig så blir huden mer elastisk och man får inte lika lätt bristningar. Jag pratade med en kompis om detta igår som hört att det här med bristningar är genetiskt. Vad tror ni, en blandning kanske?

Så här ser jag ut idag
Jag smörjer mig bara met body butter eller vanlig lotion, men vet att det finns speciella oljor för gravida. Kanske skulle införskaffa sig en sån!
Just nu har jag mango, kakao eller neutral




Kolla förresten vilken skillnad på magen nu.. Jag ska ta riktiga före-efter bilder i veckan tänkte jag:)

V 8

V 13

3 kommentarer:

  1. Jag smörjde in magen med body butter och olja (varannan gång) när jag var gravid med min dotter.. Men det hjälpte inte ett dugg, jag fick ändå en himla massa bristningar..

    SvaraRadera
  2. Finns tydligen inget som tyder på att det hjälper att smörja in men det skadar ju inte :) Och personligen tycker jag det är skönt och skulle inte överleva utan då min mage kliar så annars. Smörjer in mig med gravidmageolja från apoteket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för era svar! Blir nog att jag köper sådan olja, för säkerhets skull:)

      Radera