söndag 21 oktober 2012

Prioriteringar

Idag startade jag dagen med en lång och skön morgonpromenad. Det känns så bra när man tar sig tid att bara gå och rensa huvudet. Jag kom fram till att om jag fortsätter i den här takten med jobbet och skolan så kommer jag snabbt bli utbränd och inte ha en gnutta ork över för bebistankar. Så, trots att det må vara självklart kan det löna sig att se över sina prioriteringar: hur det ser ut och hur man vill ha det.

Just nu läggs min tid på
1. Nya jobbet
2. Plugget
3. Familj

Det jag vill och ska prioritera är:
1. Familj
2. Jobb
3. Plugg

Under resten av denna terminen måste jag sänka kraven på mig själv både när det gäller jobb och skola. Allt kan inte bli av högsta kvalitet när man jobbar 185%. Men det är svårt eftersom man alltid vill göra sitt bästa. Men vad gör det egentligen om det inte blir perfekt? Det skadar ju ingen. Första graviditeten däremot får jag aldrig uppleva igen så den vill jag njuta av till fullo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar