fredag 30 augusti 2013

Skillnad på natt och natt

Emilio sover bättre i egen säng, så är det bara. Jag märker sådan skillnad när jag somnar under nattamningen och glömmer lägga över honom i spjälsängen. Då vaknar han ofta och vill snutta. Men när jag håller mig vaken och lägger över honom sover han mycket längre. Jag nämnde det för barnmorskan och hon sa att det inte är så konstigt. Dels så stör vi hans sömn och sedan känner han ju lukten av mat (mig alltså) hela tiden och därför blir mer sugen. Och det låter ju väldigt logiskt när jag tänker efter. Hade jag sovit bredvid en påse chips och känt sourcreme&onion lukt hela natten hade jag nog allt blivit lite småsugen titt som tätt. Det svåra för mig är bara att hålla mig vaken. Jag vill liksom inte kolla mobilen eller något för då blir jag för pigg, jag vill ligga på gränsen mellan sömn och vakenhet. Får helt enkelt ta och öva på det!

Idag ska jag luncha på stan, tänkte ta med mig bumbon så att Emilio kan sitta i den. Hoppas det funkar lika bra som hemma, men det ska det väl göra om han inte är för trött. Sen ska vi hälsa på Emilios gammelmormor en sväng och ikväll blir det familjemys. Jag ska ge Emilio mjölk ur flaska ikväll istället för att amma, och imorgon ska Patrick göra det. Vi ska testa att göra det ett par gånger innan jag är borta från lilla familjen en hel kväll, det känns lite tryggare för oss allihopa (okej, mest mig). Men annars fortsätter såklart amningen som vanligt, kvällsmatningen är ju den mysigaste att de alla:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar