måndag 12 augusti 2013

Lugn i vagnen...

Idag har nog varit den bästa Emiliodagen någonsin! Han har varit så pratig och busig och glad, underbart! Det här humöret får gärna hålla i sig ett tag nu:)

Innan gick vi en runda i Brunnsparken. Patrick lät Emilio titta sig omkring och studera alla blommor, det gillade han. Sen la vi honom i vagnen. Eller satte kanske jag ska säga, vi har nämligen lagt en kudde i vagnen så att han kommer upp lite. Han åkte en stund i tystnad och det börjar regna. Vi invigde regnöverdraget som tillhör och Emilio satt som i en grotta. 
Och så somnade han, bara så där. Inte ett ljud innan. Det har inte hänt sedan...eh..jag vet inte om det någonsin hänt haha! Undrar om det berodde på kudden, regnet, att han var på bra humör och trött eller bara var en slump. Jag ska i alla fall gå mycket i veckan så får väl se om jag får till det lika bra själv. Nu gick ju vi och pratade hela tiden så att han hörde våra röster, och det kanske också spelar in. Jag får väl gå och prata ännu mer med Emilio när jag går själv med vagnen:)

5 kommentarer:

  1. Härligt! Upptäckte också detta med en kudde i vagnen. Nu gillar Neo den! :D Äntligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag läste det:) Hoppas hoppas att det hjälper för Emilio också!

      Radera
    2. Han satt i vagnen o stormtrivdes på promenaden till affären idag och han satt i vagnen o tittade nöjt när jag åt lunch på stan. Tror definitivt det är kudden som gör susen =)

      Radera
  2. Skönt att det funkar med en kudde under :-) Vår kille blir också uttråkad av att ligga i vagnen nu och vill sitta och titta sig omkring. Han är ju för liten för sittdelen men vi satte bilstolen i vagnen (med fäste) så blir det så att han kan sitta och titta men ändå halvligga. Superbra :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltså fler som har de problemet i denna åldern, skönt haha:) Vad smidigt att ni kan använda babyskyddet!

      Radera