tisdag 27 augusti 2013

Bvc besök

Idag har vi varit på bvc för mätning och vägning, det var en hel månad sedan sist. Emilio log och stirrade på de i väntrummet och de sa att han var så söt, jag tröttnat aldrig på att höra det haha:) Plutten tyckte som vanligt att det var lite läskigt att klä av sig naken på okänd plats. Sist vi var där vägde han 5600 och var 59cm. Idag vägde han 6300 och var 62 cm! Inte konstigt att man tycker han börjar bli tung att bära runt på.

Vår barnmorska såg hur mycket han suttade på händerna och sa att det nog var tänder som var på gång. Men hon lugnade mig och sa att de inte brukar bitas när de ammar:) Jag berättade att jag ska iväg en kväll om några veckor så att Patrick ska mata med flaska. Hon tyckte att vi skulle öva med flaska några gånger innan så att han blir lite mer van. Jag funderar på att göra det några kvällar , måste bara se till att pumpa ut mer. Det kommer typ bara 40-50 ml när jag pumpar så det tar några gånger att få ihop till en måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar