lördag 17 augusti 2013

Hemsk kväll

Emilio sov inte så mycket igår på eftermiddagen. Vid 6 tiden var han jättetrött så jag tänkte att jag skulle lägga honom lite tidigare än vanligt. Annars börjar vi natta mellan 7 och 8. Klockan halv 7 matade jag honom och då somnade han. Han vaknade till när jag la ner honom i sängen men det är ju inget konstigt med det. Jag sjöng och myste med honom som vanligt. Men han somnade inte. Såg och hörde att han var dödstrött, han slumrade till, gnällde, skrek, somnade till, gnällde, skrek. Om och om igen. Första timmen ville jag ju ha äran i behåll så jag tog inte upp honom, utan gjorde som vi brukar. Men när det inte hjälpte testade jag allt. Efter 2 timmar var jag helt gråtfärdig, ingenting hjälpte och Patrick var inte hemma. Jag gick ut och lät honom ligga själv 10 minuter. Sen fick jag dåligt samvete och gick in igen men det gjorde varken till eller från. Jag testade att mata honom igen men han ville inte ha bröstet. Gav han mjölk från flaska och han åt nästan 100 ml. Men somnade inte för det. När Patrick kom hem fick han ta över men det blev ingen skillnad. Vi lät honom ligga själv och när klockan var halv 10 sov han.

Det var den jobbigaste kvällen jag haft sedan Emilio föddes. Det kändes som att han var så övertrött men hade så svårt att komma till ro. Hoppas att det var en engångsföretelse!

Natten var i alla fall bra och vi steg inte upp förrän halv 8 idag. Och idag är plutten glad och pratig som vanligt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar