onsdag 28 augusti 2013

Amningsbehå från glammom

I fredags beställde jag en amningsbehå från glammom och igår fick jag den. Var tvungen att testa den direkt för jag var så nyfiken på hur den skulle sitta. Jag är ganska snål när det kommer till att köpa "riktiga" grejer till mig själv, har alltid tyckt det varit bättre att köpa många billiga än få dyra. Men eftersom mina andra amningsbehåar inte hållt upp brösten alls kände jag mig tvungen att köpa en ordentlig.

Jag har bara använt behån igårkväll och nu på morgonen men jag ska ärligt säga att jag kände från första stund hur bekväm den är och hur bra den sitter! Jag känner knappt att jag har den på mig. Jag kan böja mig fram utan att brösten trillar ut, jag kan röra mig utan att få 4 bröst och brösten hålls isär så det inte blir svettigt. Det är inga konstigheter att amma i den och eftersom jag valde en med byglar så håller den uppe precis som en vanlig behå. Fast det blir ju inget push i den eftersom den inte är vadderad, men det gör inte så mycket. Jag är alltså verkligen nöjd och det var lätt värt de 500 kronorna. Den modellen jag köpte heter Change och är helsvart.

Om ni ska köpa en kan jag tipsa om att använda verktyget för att räkna ut rätt storlek. Jag trodde jag hade 80 E men har 75 G. Och om man ska ha en amningsbehå med byglar gäller det att ta rätt storlek så att inte mjölkgångarna kläms, då kan man få mjölkstockning. 

Så här ser profilen ut med min förra bästa amningsbehå, från Lindex:


Och så här ser det ut med den nya, jämför vad den här hållet upp bättre:


Så här ser det ut framifrån

Och ett litet extra plus till glammom som skickade med ett litet personligt meddelande:)

2 kommentarer:

  1. Vilken skillnad! Kul att du gillade den från Change, jag har samma. Det är ju sån skillnad som du säger att brösten hålls isär och hålls uppe, lätt värt 500 kronor!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gud det är så skönt haha!Ångrar att jag inte köpte en från början:)

      Radera