tisdag 13 augusti 2013

Träningstips

Igårkväll tränade jag rygg och bröst. Det var ganska mycket folk på gymmet och jag var osminkad och kände mig mest trött och ful. Bestämde mig dock för att inte tänka för mycket på det, eftersom jag bara är där för min skull. Och det gick jättebra! Men tyvärr påverkar ju hur man känner sig på utsidan hur det känns i huvudet. 

Här är lite tips som gör att träningen känns bättre för mig:
Göra sig iordning. Det är faktiskt roligare att träna om man har snygga kläder och känner sig fräsch när man kommer till gymmet. Man får ju lite bättre självförtroende. När man går från gymmet ska man däremot inte vara fräsch, då har man gjort något fel;)
Ha musik.  För mig är det jättestor skillnad att ha musik i öronen när jag tränar! Just nu lyssnar jag alltid på the voice party people via appen radio play.
Ha bekväma kläder. Detta gäller speciellt när man springer. Jag vet inte hur många gånger jag sprungit och dragit upp byxor, dragit ner tröja, dragit upp axelband när jag sprungit. Nej, bra kläder ska det va!
Skriv upp resultat. Skriv upp hur mycket du lyfter/hur snabb du är/hur mycket du förbränner.  Efter några veckor ska du se att du blivit bättre och då lär motivationen öka;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar