torsdag 13 februari 2014

Humörsvängningar

När vår lille grabb varit vaken ett tag och börjar bli trött, då har han ordentliga humörsvängningar. Jag kan ta imorse som exempel. Klockan 5 vaknar jag av att lillen bankar mig på kinden med ett stort leende. Han och pappa stiger upp och när jag efter en timme byter av Patrick börjar han bli lite trött. Det är ju bättre att stiga upp riktigt tidigt och somna om efter en timme än att sova lite längre på morgonen och vakna utvilad... Så gör vi i vår familj, för vem vill ha sovmorgon? I alla fall så går vi in i badrummet och jag sätter mig för att kissa. Lillen ställer sig upp mot mina ben och blåser bubblor åt mig. Vi fnissar lite och jag sätter ner honom när jag ska torka mig och dra upp byxorna. Han blir sur och slänger sig baklänges. Vi går och ska äta frukost. Han byter mellan att skrika högt de korta stunderna mellan att han svalt maten och att jag hunnit ge honom en ny sked och att skratta när jag gör roliga miner. Riktigt trött alltså. Jag försöker få honom att somna med icke sa nicke, han försöker istället kasta sig ur min famn. Vi går upp och borstar tänderna och då gapflabbar han, som om det är det roligaste som någonsin hänt. Ja ni hör ju, ett litet hormonmonster det där och jag kan inte annat än att skratta åt honom. Han är så söt när han helt plötsligt blir arg mitt uppe i ett skratt. Men ibland ställer man sig själv frågan som pappsen ställde för ett tag sen: det är konstigt att man inte blir ett nervvrak i denna familjen, haha:)
Ni kan se det i den där goa blicken, man vet aldrig vad som väntar;)

1 kommentar:

  1. Haha dom är så söta! har en exakt likadan liten tjej hemma =)

    SvaraRadera