söndag 2 februari 2014

Inköpen

Idag är den dag jag träffat Emilio minst i hela hans liv. 2 ynka timmar på kvällen! Han hade i alla fall varit så go hela dagen, och vi pratade lite i telefon..:) Jag blev förresten så rörd innan. När jag kom hem skulle Patrick sticka till gymmet och pussade Emilio hej då. Då pussade lillen pappa tillbaka så fint, gapade och lutade sig fram. Det värmde i hela hjärtat!

Nåväl, nu sover pöjken och jag har packat upp mina fynd. Jag handlade  inte alls mycket idag, eftersom Patrick nyligen var där och vi inte direkt behövde något. Till mig blev det en svart transparent skjorta, en sportbehå, ett träningslinne och lite smink. De har Wet and wild där och jag gillar deras ögonbrynset och solpuder. I en skoaffär utanför köpte jag även ett par riktiga vinterskor som ska tåla snö och inte läcka in, jag behöver verkligen det till jobbet och barnvagnspromenaderna..

Emilio fick två par tröjor, ett par vantar, strumpor, pyjamas och överdragsbyxor. Jag stod länge på ytterkläderavdelningen och kikade. Var ute efter underställ eller fleeceställ att ha nu när det är så kallt, men allt började på stl 86 som är alldeles för stort. De hade verkligen mycket jackor och liknande så det blir en tur dit innan hösten i alla fall:) Leksakerna ögnade jag igenom väldigt snabbt eftersom han har så otroligt mycket, vi har till och med lite som vi inte packat upp. Egentligen samma sak med kläder, men jag tyckte tröjorna var så söta! Mormor köpte en födelsedagspresent till lillen som mamma valde ut, en blå Bobby Car. Kan tänka mig att det blir kul att köra runt på den om några månader!

Det var lite folk och inga köer, perfekt shoppingdag alltså!
Bra med överdragsbyxor när man ska krypa runt och leka utomhus!
Farfarströja, randig tröja och halkisar!
Lunchpaus med så god kinamat där jag såklart åt alldeles för mycket,
är det buffé så är det:)
Det blir ju alltid lite smått och gott också. Bl.a dessa fina glasunderlägg. 

Denna söta ramen ska jag ge bort i present men är väldigt sugen på att behålla den själv..!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar