tisdag 11 februari 2014

Ny utmaning

Man läser överallt att det är viktigt att ha mål med träningen. Kanske en viss vikt man vill nå, en klädstorlek man vill komma i, en viss styrka man vill orka, en tävling man vill vinna eller en hastighet man vill springa. Jag har aldrig haft några direkta mål utan tyckt det varit svårt att sätta fingret på vad jag vill. Mitt mål är bara att komma i bättre form och känna mig pigg och hälsosam. Efter graviditeten hade jag som mål att bli av med de 23 preggokilona och det gick ganska snabbt, sen förlorade jag ytterligare några. Kroppen känns ju ändå inte likadan som förr så man inser ganska snabbt att vikten inte säger allt. Jag förstår ju det här med mål, att det blir lättare att jämföra, mäta och motivera sig om man har ett mål. Men jag är själv inte så duktig på det:)

Men nu hörrni så har jag faktiskt ett mål jag tänkte kämpa för! Jag ska springa Blodomloppet i maj:) Vi är några på jobbet som ska anmäla ett par lag. Man kan välja mellan 5 och 10km. 5 km vet jag ju att jag orkar så det känns inte så utmanande så jag kör faktiskt på milen. Målet i huvudsak är att klara av det, sen hade det varit en bonus om jag hade orkat det på en timme.

Jag tänker fortsätta med Body attack, Body pump och Zumba och lägga till ett par löppass i veckan. Första gjorde jag i söndags. Min Runkeeper app fungerar inte men jag sprang knappt 5 km på 35 min. Får nog börja med de kortare sträckorna och sen öka distansen. Det känns faktiskt kul det här!
Resultatet av förra årets kämpande, med ca ett halvår mellan bilderna. Tyvärr stannade det liksom av sen, men det kaanske blir ändring på det snart:)

1 kommentar: