måndag 10 februari 2014

Vårkänsla

Häromdagen kom jag på mig själv med en sak. När vi varit runt och tittat på förskolor har jag frågat om de är ute mycket, eftersom jag tycker det är bra. Men vi själva nästan aldrig ute med plutten, om vi inte går med vagnen. Jag sa till Patrick att så fort det blir fint väder ska vi börja vara ute mer. Och idag med den skinande solen gjorde vi slag i saken. På med jacka, överdragsbyxor och lite för stora skor. Ut i trädgården och kände på gräset, tittade på träd och höll utsikt efter grannskapets katter. Emilio verkade tycka det var spännande med något nytt att göra. Han tyckte det var lite svårt att gå i skorna, men hade riktigt kul åt att sparka i en snöhög:) Man får sådan härlig energi av att vara ute i solen!
Här syns de söta små tännerna osså!

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder :) vi måste oxå ta tillvara på vädret och vara ute mer. Vår lilla tjej är 8 månader . :) tiden går ju så fort :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja man vill ju gärna försöka vänja dem lite vid att vara ute så de inte blir "soffpotatisar" redan från start;) Om bara några år kanske de hellre vill sitta inne och glo på tv än att vara ute och leka, då är det nog bra att ha haft uomhuslek som vardag tidigt. kram

      Radera