onsdag 5 februari 2014

Öppet hus

Vi hade en tuff förmiddag här hemma med en otroligt trött kille som vara vägrade att somna. Det var mycket gnäll och gjorde mig ledsen eftersom jag ville passa på att leka och busa innan jobbet. Vi har haft öppet hus på jobbet ikväll och jobbade ändå till kl åtta så det blev inte så mycket Emilio-mamma tid idag. Som tur var kom Patrick och lillen och hälsade på mig en sväng på jobbet:) Han hade i alla fall varit på bra humör resten av dagen efter vilan.

Skolan jag jobbar på ligger inne i Ronneby och har även förskola. De hade också öppet hus ikväll så jag var där och kikade. Det var verkligen fina lokaler, verkade vara jättebra personal och bra arbetssätt. Vi vill ju helst att Emilio ska gå här i kallinge men man kan ju ändå ha detta som ett alternativ. Det är en friskola så man kan söka till dem samtidigt som kommunen och välja att tacka ja eller nej när det börjar närma sig. Det vore ju skönt för mig att ha lillen i huset bredvid hela dagarna, och vara en sån där jobbig mamma som kommer och tittar till honom hela tiden;) Och sen ha honom i min egen klass och favorisera honom... Det vore något det va haha?!
Dresscode idag: jeans och svart överdel. Passade på att använda min nya svarta skjorta från ullis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar