onsdag 19 februari 2014

Sista update

Nu var det ungefär en vecka sedan jag bloggade sist. Det har känts tomt men väldigt skönt. Vi har haft massa kul för oss, nu när det är sportlov och allt, och visst har det känts märkligt att inte berätta om det för er. Vi har lekt i lekpark, matat ankor, haft lekdejter med andra bebisar, jag har börjat renovera lite möbler, planerat inför kommande 1-årskalaset, tränat, shoppat och..ja ni vet, sprungit efter den krypande/stående lilla galenpannan:) Jag har verkligen tyckt om att blogga, men jag lägger så mycket tid om kvällarna på att fundera ut saker att skriva om, skriva, kolla om det kommit några kommentarer, läsa andra bloggar.. På sistone känns det inte som jag gjort det lika bra längre och det har inte känts lika roligt. Och det kanske är då det är dags att sluta...

En bra sak med bloggen är att jag tagit så mycket bilder på vår älskling och verkligen dokumenterat allt som hänt i hans lilla liv. Det är skönt och kul att skriva av sig och dela med sig! Visst hade jag kunnat skriva lite mer sällan när jag känner att lusten blir stor och har något vettigt att skriva om. Men jag tänker lite längre fram, när plutten börjar förskola t.ex. Då känns det inte som att jag kommer kunna skriva om allt som händer, som negativa saker, eftersom andra barns föräldrar och förskollärarna kanske läser bloggen. Och hur länge är det ok att skriva om sitt lilla barn innan det blir för "personligt" för dem? När jag skriver vill jag ju dela med mig av allt, inte bara små glimtar.  

Men nu ska jag leva lite mer och njuta lite mer.  Har så mycket kul att se fram emot och sådana härliga dagar med lilla familjen, önskar att jag kunde stanna tiden ibland. För tillfället säger jag hej då, men vi ses kanske igen:) Jag kanske får sådan bloggcraving och uppdaterar er om hur livet går någon gång längre fram. Tack för den här tiden!

Tusen kramar Sandra, Emilio och Patrick!!

18 kommentarer:

  1. Tråkigt att du slutar, men tack för den här tiden, det har varit jättekul att följa dig =) Ha det så himla bra i livet och hoppas du ångrar dig någon dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ja som sagt, man vet ju aldrig ;) kramar

      Radera
  2. Jag har följt dig i ett år nu, då vi båda var gravida, så det känns lite som att förlora en kär vän.. Men jag förstår dig ändå :-) Tack för den här tiden, det har varit jättekul att följa dig och din fina familj! Kram och på återseende ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va kul att höra! Tack:) Ha det fint, kramar

      Radera
  3. Wow vilken bra form du kommit i, snygging :-) Tråkigt att du slutar blogga.. men förstår att det inte är roligt när man får fundera för att komma på vad man ska skriva.. det ska ju inte vara ett måste. Jag ser min blogg mer som en dagbok.. på gott och ont. Kommer lite av varje.. genomtänkt och absolut icke genomtänkta inlägg ;-) Hoppas du kommer tillbaka med ny energi sen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack! Du är med kanonduktig med löpningen! Nej senaste tiden har jag känt att jag inte kan skriva om allt, dels för att det kan vara känsligt och dels att det är mycket samma sak som vi gör. Tänker att folk inte bryr sig om mina vardagssysslor så mycket utan vill mest hålla det till mammalivet. Tycker din blogg är jättebra! Kram

      Radera
  4. Tråkigt, du har en bra blogg o vart kul att följa dig o emilio! Har läst sedan vi båda va gravida o hade typ samma bf (5/5!?) ungefär o det har varit ett nöje, mvh alexandra Stockholm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det känns lite vemodigt. Kul att du följt så länge! Ja vi hade bf 4/5:) fortsatt lycka till med er lilla skatt! Kram

      Radera
  5. hej tjejen.. hittade till din blogg när jag sökte på google om babynest ;)
    Bor i karlskrona och jobbar som lärare jag också =) Väntar nu vårt första barn med bf 29/4. hade varit roligt att följa dig vidare.. men men :) Kika gärna in på jossan87.vimedbarn.se om du har lust =) ha det så bra. kram josse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Typiskt att du inte hittat hit innan;) vad kul att du bor så nära och jobbar med samma, ska absolut kolla in bloggen! Då är det ju inte långt kvar- lycka till!! Kram

      Radera
  6. Va tråkigt att du skall sluta blogga, men kul att du har delat med dig så länge som du har gjort. Varit kul och givande att följa dig sedan du blev gravid och jag själv väntade på mitt plus. 7/6 kom vår dotter :) Tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv att du följt oss så länge! Känns tomt att inte fortsätta skriva men ändå rätt. Nu hade jag haft massa nytt att skriva om, vi har änder sovrutinerna och fått mycket bättre sömn bl.a men får helt enkelt hålla mig till att berätta det för vänner och familj;) kram

      Radera
  7. Åh kommer sakna dig/er! Hoppas lite i smyg att du kommer tillbaka någon gång framöver ;) Stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fortsätter följa er i alla fall och kommenterar då och då:) hihi ja man vet ju aldrig, kanske blir kanonsugen nån gång, om inte annat tills nästa barn;) kramar

      Radera
  8. Hej! Ville bara säga att jag saknar dig och dina inlägg och bilder på fina Emilio :-/ <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack fina Emma, jag är glad att du har kvar din blogg, följer er flitigt:) Jag saknar bloggen ibland men förstår inte nu hur jag hade tid;) Vi har det i alla fall så bra hela familjen, Emilio springer runt för fullt här hemma och vi har precis haft mysiga 1-årskalas! Ha det kanon sista tiden i Brasilien!! Kramar

      Radera
  9. Saknar din mysiga blogg, har du någon instagram man får följa?��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack vad snällt! Ja jag skaffade nyligen: mammatillemilio heter jag:) kramar

      Radera