lördag 1 februari 2014

Första tandborsten

Inatt hände något som inte hänt på länge. Emilio åt bara en gång mellan 18.30-6.00. Han brukar oftast vakna vid 22 och 2 men inatt hoppade han över det första målet. Jag har förresten gett upp hoppet om att få sova hela nätter. Innan trodde jag det var något som så småningom skedde för alla bebisar och sen höll sig så . Nu tror jag snarare att om han väl börjar sluta äta på natten vaknar han väl ändå till ett par gånger, sen börjar de väl drömma mardrömmar, bli törstiga och jag vet inte allt:) Och om Emilio börjar sova hela nätter om ett par år är det väl dags att börja om på nytt med nästa barn! Barn och sömn hör nog helt enkelt inte ihop hihi!

För några dagar sedan köpte jag Emilios första tandborste. Jag vet att det är mycket tandsnack nu men det är ju det senaste här hemma :) Han tycker den är god att sutta på så det är inga problem att komma åt de små gaddarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar