fredag 31 januari 2014

Bitas och barnvakt

Det har ungefär kommit upp 3 mm av lillens tänder, de är så söta och så vassa. Nu vill han gärna inviga och testa dem ordentligt, se vad de går för. Det bits på det mesta, böcker smulas sönder och frukter vandaliserad. Igår bet han mig i handen så att det blev ett riktigt avtryck haha! Och idag pussade han Patrick i ansiktet och bet rätt var det vad honom i kinden! En riktig liten rackare det där...

Den inplanerade Ullaredresan imorn har blivit uppskjuten tills nästa helg. Det är så otroligt dåliga vägar nu och skulle ta många många timmar att komma upp där, vi har ju redan långt som det är. Men då har jag något att se fram emot om en vecka i alla fall:) 

I eftermiddags var Emilios mormor och morfar barnvakt åt honom, ett par timmar. Hans farmor är barnvakt en timme i veckan ungefär då mina och Patricks arbetstider korsas. Men både mormor, morfar och farmor blir så glada när de får spendera lite tid själva med sittt barnbarn. Och det går alltid så bra, Emilio är lugnare och nöjdare då än när han är med oss, haha! Dessutom tror jag det är bra att vänja barn vid att även kunna vara hos andra, korta stunder i alla fall. Det blir ju inte samma sak när vi är där. Idag när jag kom för och hämtade honom började han dock stortjuta, det var väl först då han märkte att jag varit borta;)

2 kommentarer:

  1. Åh, så ni drar till Ullared 8 februari? =) Då kanske vi ses i vimlet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh nu har vi ändrat igen så vi åker imorgon, hihi!:)

      Radera