tisdag 15 januari 2013

Balans

Det känns som att jag kommer att få mer balans i livet detta året. Förra året var ganska stressigt med skola och jobb samtidigt. Det blev inte så mycket tid över till det "privata" i livet, som faktiskt är det allra viktigaste. Och när jag tog mig tid att bara umgås eller bara ta det lugnt så hade jag ändå dåligt samvete över att inte lägga ner mer tid på plugg/jobb.

Imorgon har jag min allra sista skoldag, men mentalt har jag redan slutat. Det ska bli så otroligt skönt att kunna lägga ner mer energi på jobbet, i alla fall på dagtid. När jag kommer hem om dagarna ska jag bara tänka på mig själv och de runt om kring mig. Jag ska göra sånt som gör mig glad och får mig att må bra! Det viktigt att veta att det finns ett liv utanför jobbet. Det påminner bebis mig om. När jag känner hans små sparkar under dagen blir jag extra medveten om vad som är det viktigaste här i livet.


På tal om balans. Ikväll ska jag på Body Balans, träning för kropp och själ:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar