onsdag 30 januari 2013

Gästinlägg från "papi"

Hej på er,

Det var ju ett tag sen jag skrev något här. Det finns kanske någon som undrar var jag håller hus och hur mina tankar går?

Det har hänt en del på sistone för min del. Först kan jag nämna att jag fått ett nytt område att arbeta med på jobbet som tar en del tid i anspråk. Jag jobbar som lärare på gymnasiesärskolan inom ronneby kommun. Sjöarpsskolan heter den. För tillfället jobbar jag också bland annat med marknadsföring för det nya programutbudet som kommer hösten 2013.

Jag tänker och längtar mycket till den största välsignelsen som förväntas komma i Maj också. Förberedelserna är i full gång här hemma också som ni märkt :) Det är kul! Det blir mycket mer verkligt när vi inhandlar och pratar om vår lille pojk.

På sistone har ju Sandras mage växt mycket mer känns det som och sparkarna är också så pass starka att jag kan känna dem också. Mysigt! Jag brukar ligga och prata med kulan och ganska ofta svarar han tillbaka med en spark:)

Framförallt så tycker jag att tiden har gått snabbt.. Jag har hela tiden tänkt att det är gott om tid och det är länge till. Men nu är ju BF inom tre månader och det är med spänning vi väntar. På sistone har jag funderar mycket på saker som: vem kommer han vara mest lik och vilka egenskaper kommer han ha etc..
Sanslöst spännade!

En annan sak jag tänker på är min egen barndom och min pappa. Denna underbara människa som jag minns med värme och kärlek. Det gör mig sorgsen att han aldrig kommer få träffa sitt blivande barnbarn. Hoppas jag kan ge min son lika mycket som jag själv fick.


Utöver jobb och barnlängtan har jag två nya mål med min träning som jag lägger lite tid på. Det ena målet är en tävling som kommer gå av stapeln i juni. Fitness five heter den och förberedelserna börjar snart för min del. Det innebär skärpt kosthållning och uthållighetsträning. Önska mig lycka till och har ni vägarna förbi Karslkrona den 11 juni får ni gärna komma och hejja på mig;)

Det andra målet som löper parallelt är att jag har tackat ja till en annan tävling som döpts till utmaningen. För er som är intresserade kan ni läsa om den på Angelinas blogg: www.adance.se


 
Bild från min barndom-86. Undrar hur Emilio kommer se ut som barn och vem han kommer vara mest lik, mig eller Sandra? Spännande!










1 kommentar:

  1. Alltid spännande att läsa en pappas tankar om graviditeten! Min kille brukar också prata med magen=) /Jenny Carlsson

    SvaraRadera