torsdag 17 januari 2013

My heart beats like a drum, like a drum

Idag var jag hos barnmorskan. Jag fick börja med att ta blodprov hos sköterskan. Det där lilla sticket i fingret är så obehagligt, speciellt det klickande ljudet! Sedan fick jag komma in till min snälla BM och prata lite om bebis, bebisprylar och föräldraledigheten.

Hon tog mitt SF mått som låg på 21, precis mitt emellan min och max kurvan. Det kändes så konstigt att hon kunde känna precis vart livmodern låg. Hon bara "Jaha, här är överkanten, och här är sidorna..." Jag har inte känt några kanter? Kanter liksom, jag är ju helt rund;)

Sen var det äntligen dags att få höra hjärtljuden för första gången! Det var en massa liv innifrån magen och när bebis sparkade bara dånade det i den lilla högtalaren, haha! När hon kom precis ovanför hjärtat lät det EXAKT som en galopperande häst! Jag frågade om stackars bebis var stressad eftersom hjärtat dunkade så fort men det slår visst i 190 där inne:)

Papi kunde tyvärr inte förlja med idag så han får lyssna nästa gång!

1 kommentar:

  1. Haha, jag tänkte precis likadant. Fattar inte hur barnmorskan kan känna var livmodern börjar och slutar. Jag har försökt känna efter själv, men allt är ju bara en enda stor mage. :)

    SvaraRadera