söndag 6 januari 2013

V 24

Idag går vi in i v 24. Det känns som att jag varit i v 23 jättelänge! Bebis är ca 30cm och väger runt 700g. Nu utvecklas lungorna och hörseln blir allt bättre.

Jag märker att jag kissar oftare nu. även om det knappt finns något i blåsan kan det trycka på. Jag har lyckligtvis inte känt av någon foglossning än men kan få ont i ryggen när jag är igång mycket eller ligger i vissa ställningar. Jag läste att livmodern nu kan börja förbereda sig på förlossningen genom att dra ihop sig och bli stel. Jag tror verkligen det var det jag kände häromdagen. Det blev helt stenhårt, nästan som att man hade gas i magen, fast där framme liksom. Visst livmoder är det bra att du förbereder dig men ta det lugnt, inte behöver du göra dig av med bebis än på ett tag:)

Det bästa som hänt i veckan är helt klart sparkarna! Innan har jag ju känt småkill runt naveln men bara de senaste dagarna är det riktiga buffar. De både syns och känns utanpå. Så underbart, jag längtar efter älskade bebis så mycket!

1 kommentar:

  1. Och jag går in i vecka 25. :) Det låter så mycket och känns overkligt! Har också känt sen 1-2 veckor tillbaka att jag är kissnödigare än tidigare. Trodde faktiskt det skulle dröja längre innan det blev så, för nu lär det ju inte precis bli bättre vartefter tiden går. :)

    SvaraRadera