tisdag 2 april 2013

Energibollar

Jag vet inte vad som är värst, eller bäst, när det kommer till min energi. När jag jobbar så är jag uppe i varv hela dagen när jag jobbar, sen när jag kommer hem är jag helt slut. Men nu när jag är ledig så har jag lite halvdan energi hela dagen, inga riktiga toppar..

Idag var jag ute och gick, duschade och gjorde mig iordning. Efter det var jag jättetrött haha:) Var i alla fall tvungen att åka till stan några ärenden och när jag kom hem låg jag bara och slappade en timme i soffan. Men det blir man ju inte pigg av! Sen blir det ju inte bättre av att jag blir andfådd av att ligga ned, livmodern trycker mot lungorna då;)

Jag har väldigt lätt för att granska kyl och skafferi när jag känner mig trött, farligt farligt! Men nu tog jag faktiskt och rörde ihop en nyttig kakvariant, typ energibollar. Blandade ner inte alltför onyttiga saker som nötter, gojjibär, havregryn, aprikoser med kaffe och kakao för att få det lite chokladbollsliknande. Smakade av men var inte tillräckligt sött. Tog i lite av Patricks vanlijproteinpulver och rullade i kokos. Det blev riktigt smarrigt! Sen kan man ju hoppas att hjärnan luras av att det ser sött ut, hihi:)
Sugar and flourfree
Det här kanske kommer bli en vanlig syn framöver....


Voila!

Har ni några energitips?

1 kommentar:

  1. Dessa är fantastiska!!
    http://www.recept.nu/ulrika_hoffer/efterratter_och_godis/frukt_och_bar/chokladbollar_utan_socker/

    SvaraRadera