onsdag 10 april 2013

It's only when I sleep, see you in my dreams

Ikväll var vi och hämtade ut vårt babynest. Så himla fint!

Jag har ju varit lite orolig för att ha bebis emellan oss i sängen och tänkt att han får sova i spjälsängen. Men tänk vad mysigt att ligga och mysa nära sin bebis...Och vad smidigt när man ska amma på natten! Jag blev tipsad om att skaffa ett babynest och tror vi kommer bli väldigt nöjda. (Vi beställde från www.cinolino.se)

Jag kan även tänka mig att nestet kan vara bra för andra tillfällen också. Några av er läsare har berättat att ni har bebisen i nestet i soffan, så det inte är någon risk att rulla ner (även om man såklart måste ha uppsikt!) och även att ni har med det när ni är iväg så att bebisen känner sig trygg.

Nestet består av en madrass och en tjock kant runtomkring som man kan dra åt. Då känner sig både föräldrar och bebis trygga;)

Madrassen kan man ta ut, men kanten är ihopsydd. Några av er har skrivit att kanten kan bli mjukare efter några tvättar och vissa har sagt att den håller sig bra i tvätten. Vi får helt enkelt se, men det känns i varje fall lite säkrare med en kant runtom än ingen alls.



Vi valde detta söta tyg med fem myror är fler än 4 elefanter på.
Jag tycker det är så himla sött, och att det både passar pojkar och flickor.
Här är den ihopdragen
Tyckte undersidan med var så fin haha!



Om inte bebis trivs så vet jag en som gärna vill ta över den...

Jag undrar om vi ska prova att ha nestet i sängen en natt... Så att det börjar lukta mamma och pappa och vi kan se om vi rullar på det. Men det kanske är jätteweird haha, att sova med ett tomt babynest! Det finns inga gränser för bebistänket nu, det börjar gå över styr! :)

2 kommentarer:

  1. Vi var också osäkra på att ha bebisen i sängen innan han kom. Men när man väl har provat så känns det jättebra. Sen kanske det beror på hur man brukar röra sig när man sover. Jag har tom somnat när jag legat och ammat i sängen och när jag vaknade sov A men hade fortfarande tag om bröstet. Så jag kan inte ha rört mig så mycket :)

    lindatunstrom.blogg.se

    SvaraRadera
  2. En babynest är jättebra att ha sin baby i ! :) Jag har haft använding för min varje dag sedan min dotter föddes. Vi har haft den i sängen, soffan, spjälsängen m.m. Dock börjar hon växa ur den nu :/.Er var verkligen jättesöt :D! Originalet finns ju bara i enfärgat, som jag har i beige/vitt. Lite tråkigt. :/
    Ett tips som fotograf är att lägga en fin,stickad filt över babynesten om ni vill fotografera er lille sovande, när han är nyfödd. Babynesten har ju skyddande kanter, så babyn kan ju inte rulla ur :). Dessutom kan man lägga barnets ansikte stödjande mot kanterna på babynesten.
    Tänk på ljuset också, fotografera gärna bredvid ett stort, ljust fönster. Dock ska det inte vara starkt solljus som skiner in.
    Lycka till med allt :D!

    SvaraRadera