fredag 5 april 2013

You're next!

När jag startade min gravidblogg letade jag efter andra bloggar att följa, som hade BF rätt nära mig. Har följt några i flera månader, slutat med vissa, hittat nya, ja ni vet hur det är:) Har väl ungefär 13 som jag försöker kika in på varje dag. Av dessa bloggar har 7 av tjejerna nu fått sina små bebisar! Det gör det ännu mer verkligt för mig att det snart är min tur!

Lite kul att veta kan vara att av de här 7 fölossningarna har alla gått bra. Det är ungefär hälften som fått för tidigt och hälften som fått för sent utifrån deras BF. Jag trodde faktiskt att fler skulle gå över tiden..I min värld så får 90% av förstföderskorna sina barn efter BF. Men den statistiken har jag hittat på helt själv haha. Kanske skulle ta och kolla upp hur det ligger till egentligen...

2 kommentarer:

  1. Det verkar vara många som får för tidigt i år =) Är med i en mammagrupp för majbebisar och där har det varit flera stycken som fått sina bebisar.

    Kan bara hjälpa dig med ett procenttal som jag läst någonstans: Cirka 4 procent av alla barn i Sverige föds före vecka 38 och lika många efter vecka 42.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha! Vi får väl se om våra bebisar till april eller majbebisar då;)

      Radera