onsdag 17 april 2013

Look at what you've got

Det är en sån dag idag. Jag inventerar och kollar upp vilka babysaker vi har. Har kollat igenom kläderna igen, de är så underbara och små och söta... Men vi har inte alls många plagg i stl 50. Kanske måste köpa något mer (men inte mig emot)!

Satte även upp skötbädden på skötbordet och fixade iordning där. Jag ska ärligt säga att jag aldrig bytt en blöja. Har försökt kolla upp om man "ska" använda våtservetter eller tvättlappar. Vi har skötbordet i vårt ena badrum så vi har ju tillgång till vatten. Men det känns annars väldigt smidigt med våtservetter. Man får väl helt enkelt testa vilket som känns bäst! Läste ett tips om våtservetter: att man själv ska prova att torka sig med de så att det inte svider eller så. Jag kissar ju ändå ett 20 tal gånger varje dag så testade en Natusan servett. Kändes bra, eller ja, så bra det nu kan kännas att torka sig med en våtservett haha! Nu betyder ju inte det att inte bebis hud kan bli irriterad eftersom de kan vara väldigt känsliga.
Här kommer snart den lilla bajsmaskinen ligga!

-Alltid redo!


La även alla badprylar i badbaljan. Vi har fått en massa tester i olika gravidboxar så jag hade nästan glömt bort det. Det känns bra att ha alla saker på rätt ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar