måndag 29 april 2013

Latensfasen?

Jag vaknade vid 2 av att jag drömde att jag hade ont. Fast jag hade rätt ont när jag vaknade. Kändes precis som gaser i magen. Gick upp och kissade och försökte somna om men det går inte. Trodde länge att det var gaser och försökte gå på toa flera gånger.
Jag tror jag har förvärkar, eller jag blir mer säker ju längre tiden går. Med jämna mellanrum spänner det till nere i magen och håller i sig ungefär en minut. Vissa kommer med bara 2 minuters mellanrum.

Jag kan inte riktigt tro att det är på gång, blir skitnervös när jag tänker på det! Kanske är det förvärkar som kommer sitta i en vecka, kanske är jag i latensfasen?

Jag har gått ner på nedervåningen nu. Vill egentligen väcka Patrick fast är det inte något på gång så vill jag inte väcka honom i onödan. Och är det nåt på gång så vill jag att han ska vara så utvilad som möjligt!

Jag ska nog ligga och klocka lite sen ringa in till förlossningen och se vad de säger. De måste ju vara vana vid sånt här? Haha alltså att man ringer och inte riktigt vet om det är på gång. Jo, jag gör så. Andas nu, ta det lugnt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar