måndag 31 december 2012

2012


Det har känts som ett långt år, mycket har hänt sedan 31/12 förra året. Här är en liten summering av året med tanke på vilka mål jag hade i början av året, och hur jag vill att det ska bli nästa år.

Skola/ jobb
Större delen av året har flutit på som de senaste, skola heltid jobb halvtid. Har varit trött på mitt gamla jobb länge, så när jag blev erbjuden jobb som lärare blev jag överlycklig! Tänk att få jobb innan jag ens pluggat färdigt!

Hälsa
Mitt mål var att gå ned några kilo och fortsätta träna 4-5 gånger i veckan. Det höll jag första halvan av året, men sen jag fick det nya jobbet blev det inte lika prioriterat med träningen. Nu när skolan snart är slut ska jag komma igång med de vanorna igen! 3 gånger i veckan kör vi på, med start 16/1 (sista skoldagen). När det kommer till vikten vill (ska) jag inte gå upp mer än 20 kg under graviditeten! Hoppas att jag har disciplin nog att gå ned gravidkilona igen, men det fixar jag nog med papis hjälp.

När det kommer till den psykiska hälsan har jag mått väldigt bra i år. Hade en jobbig kurs i våras i några veckor. Och bör jag fick det nya jobbet blev det väldigt mycket med skola och allt, stressade mycket då. Men det har blivit så mycket bättre, och jag ska inte stressa under nästa år!

Vänner/ familj
Ville bli bättre på att höra av mig till vänner och det tycker jag faktiskt att jag blivit. Vi ville ju utöka vår lilla familj från 2 till 3 och det lyckades vi med. Underbart att bli gravid! Jag ska fortsätta njuta av graviditeten under nästa år och älska bebis villkorslöst när han kommer till oss! Hoppas jag och papi får ett lika fint år som detta, förmodligen ännu bättre:)

Årets höjdpunkter:
Plusset och ultraljudet
Mysig resa till Båstad med hjärtat

Detta har varit ett väldigt bra år men jag tror nästan att nästa kan bli bättre;)

Jag hade så gärna bjudit er på bilder från året, men eftersom vi är i Stockholm har jag inte datorn med! Är även därför jag inte kan svara på era kommentarer, det går visst inte från mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar