tisdag 18 december 2012

Dagens mama

Idag har jag på mig mina H&M gravidleggings (som jag alltid har), svart linne och tischa och en pälsväst (fejk). Hade lite brunguldiga smycken så lämnade min bola hemma. Men, vad tomt det kändes! Inget som studsar och plingar när man går, bebis måste haft det jättelugnt inne i magen!


Jag måste ändå säga att magen ser stor ut i svart, det framhäver
snarare än förminskar.

Så här såg jag ut för precis ett år sedan. Blond, inte gravid. Juleglad-javisst, men inte bebisglad!
Vilken lycka detta året:)

Har förresten haft rätt mycket molvärk idag. Det var många veckor sedan nu, men känns bra att veta att bebis växer och frodas där inne i julekulan! Molvärken känns precis som mensvärk. Inte för att jag någonsin lidit av mensvärk, men har ju ett hum om hur det känns. Gud vad skönt att slippa mensen nu förresten!

2 kommentarer:

  1. Pratade med en vän om detta igår hur skönt det är utan mens, jag hoppas det dröjer innan den kommer tillbaka :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, svart thight framhäver verkligen magen. Men nu börjar det verkligen och växa för dig... Härligt!! Du har precis liknande min mage i den veckan, jag väntar ju oxå en liten pojke ;) / Jenny Carlsson

    SvaraRadera