söndag 23 december 2012

V 22

Idag går vi in i v 22. Lilla bebis är inte så liten längre, och om ca 130 dagar får vi äntligen träffa honom. Jag har inte alls hunnit tröttna något på graviditeten än, inte märkt av några nackdelar med det alls faktiskt. Det enda är ju förstås att jag vill träffa bebis så fort som möjligt, annars hade jag kunnat gå omkring med kulan i evigheter känns det som:)

Min ena app påminde mig om att göra mina knipövningar. Jag var ganska så duktig på det i början, men inte nu. Nu kommer jag kanske på det en gång i veckan och testar några gånger. Tycker det är svårt at få till det också, vet liksom inte om jag gör rätt!

Jag vet att vissa rekommenderar att man har stödstrumpor i andra halvan av graviditeten, för att inte få åderbråck..Min mamma sa att hon inte fått det under sina graviditeter, man kan ju hoppas att det är lite ärftligt;) Men alltså, känns det innan man får det Kan man liksom bli förvarnad på något vis? Eller kan man märka det om man ofta får svullna ben eller nåt? Jag väntar gärna så länge som möjligt innan jag köper mig ett par stödstrumpor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar