onsdag 30 oktober 2013

Amningsbröst

Idag tränade jag bröst och axlar och det gick faktiskt jättebra! Men jag gjorde det där gamla misstaget.. Hade på mig fel linne. Ett sånt glansigt tajt som bröstvårtorna synd igenom. Ni är nog mest mammor som läser min blogg så det känns ok att skriva lite om brösten:) För vårtorna är ju nästan styva hela tiden! Och min sportbehå är så dum för det har blivit små tyg/tråd/ludd klumpar i tvätten så det ser ut som att jag ha massa bröstvårtor på ena sidan! Herregud ja.. Sen håller inte den behån upp jättebra så ibland när jag kollar till i spegeln får jag dra upp tuttarna med axelbanden hihi:) Och nu de senaste veckorna sedan Emilio började äta så har de varit så hårda. Det blir ju längre stunder mellan amningarna och ibland är de helt sprängfyllda så det blir hårda knölar i dom. Ibland måste jag pumpa ut lite för att lätta på trycket. Och ett par gånger har de börjat läcka, det gör dom bara när jag ammar annars. Ja, dessa bröst alltså. De är duktiga de.
 Syns (som tur är) inte så bra i detta ljuset men tittar ni noga ser ni alla små "vårtor"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar