onsdag 23 oktober 2013

Biggest loser nästa..?

Jag fyller snart 25 år. Min födelsedag är en lördag så det kan ju knappast bli bättre. Jag har funderat mycket på vad jag vill göra på min dag. Eller, nej, inte riktigt vad jag vill göra. Men vad jag vill äta. Jag inser att detta må låta en smula onormalt och osunt. Men för en kväll vill jag bara frossa i mig allt livets goda. Jag skulle väl kunna tänka mig att ha barnvakt för första kvällen och äta på fin restaurang och sådär. Men egentligen vill jag bara sitta hemma framför en film (Som jag väljer. Utan protester!) och gotta mig!!

Ni kanske undrar hur en till synes vettig människa kan vara så besatt av det här? Jo, men så blir det när man lever med hälsan själv. Vi har inte köpt helgsnacks på jag vet inte hur många månader. Möjligtvis lyckades jag skylla på någon craving under graviditeten men då fick jag skämsäta själv. De gånger jag får i mig socker är hos andra, eller när folk är här på fika. Då får jag liksom passa på. Och missförstå mig inte, det här är jättebra. Jag hade ju aldrig kunnat motstå om Patrick köpt godis eller chips på helgen. Men som sagt så leder det till sådana här oemotståndliga begär!

Det har faktiskt gått så långt att jag gjort en liten lista på vad jag vill att dagen ska erbjuda. Varsågoda att frestas:
  • Bröd. Mmm, frallor till frukost.
  • Pizza. Vi äter aldrig pizza och det är ju så flottigt och gott! Vi köper 2 olika pizzor och delar. Jag bestämmer båda smakerna moahaha!
  • Ben & Jerry Cookie dough. Jag döööör....
  • Pringles eller sourcreme stjärnorna som smälter i munnen.
  • Lösgodis.
Och nu till det viktigaste av allt. Jag ska äta det med gott samvete. Utan ord eller blickar. Tjock för en kväll, underbart! ;)

2 kommentarer:

  1. Tycker minsann att du förtjänar lite av alltihopa.. du är så duktig som tränar och håller igång.. och sen fyller du ju faktiskt 25 också :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns faktiskt för många bra anledningar för att inte göra det;)

      Radera