söndag 13 oktober 2013

Förkylda

När jag skulle mata plutten första gången efter läggningen igårkväll hörde jag att han var jättehes! Det låt som en kråka som skrek. Vi fick ta nässpray så att han skulle kunna äta, och det var han inte glad för. Jag tyckte så synd om stackaren och var orolig för att han inte skulle kunna andas så jag bäddade ner honom i vår säng och sen gick vi med och la oss. Men natten gick ändå bra. 3 matningar men däremellan sov han gott. Och det var så mysigt att ha honom mellan oss! Patrick vaknade av att Emilio låg och kliade honom på ryggen haha! Han gör så ofta nu för tiden, river på det han kommer åt:)

Det blev dock en tidig morgon men den kompenserades upp av 2 timmars vila på förmiddagen. Idag är plutten inte så snorig men ganska hes. Hoppas inte han har ont i halsen. Jag har inte känt mig riktigt på topp i veckan och har blivit snuvig och fått halsont jag också. Förmodligen därför jag inte har orkat träna så mycket. Jag hostade när plutten åt innan, då stannade han upp och skrattade åt mig. Skjysst!! Hoppas inte det blir värre bara för vi har lite saker inplanerade i veckan!
Vi gick en långrunda hem till mormor och morfar idag, där blev det lite lek:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar