tisdag 15 oktober 2013

Tisdag

Imorse mådde vi bättre och begav oss till babyrytmiken. Och i vanlig ordning blev Emilios skönhetssömn avbruten när vi skulle åka. Det är dumt att alla babyaktiviteter alltid är så tidigt! Men han somnade i min famn under fikan efteråt, med hjälp av lite vaggande förstås:) När vi kom hem tog vi en runda med vagnen, jag gick rätt snabbt för det är ju det närmsta jag kommit till träning på några dagar. Men usch vad jag fick ont i halen och blev snorig efteråt, det har inte släppt än. Hoppas att förkylningen försvinner inom ett par dagar.

Det är verkligen inte ofta Emilio är själv. Jag har alltid honom hos mig eller leker med honom. När jag t.ex hänger upp tvätt ligger han bredvid i gymmet och tittar på, likadant när jag lagar mat. Men idag när jag skulle packa upp matvarorna la jag honom i ett annat rum på aktivitetsmattan. Trodde han skulle börja gnälla rätt snabbt men icke. Jag var tvungen att tjuvkika på honom och han var så söt! Låg och log och pratade för sig själv, kunde knappt hålla mig för skratt:) Och på tal om att göra söta grejer så skrattade han massa i sömnen innan. Underbart!
Busungen. Idag gav han oss de där gurglande härliga skratten!
Mamma spionerar på sin lille krabat.

Maxi har perfekta vagnar med babyskydd fastmoterat!



1 kommentar: