onsdag 23 oktober 2013

Modell för en dag

Emilio brukar vakna halv 7 och sova igen mellan 8 och 9. Så min plan var att komma till öppna förskolan lite efter 9 idag. Men till min förvåning vaknade vi inte förrän kl 8! Jag kände mig väldigt utvilad för en gångs skull:) Emilio hade ätit vid 5 tiden och fick gröt när vi vaknade. Idag åt han en hel smakportion och skippade morgonamningen. Han har fått katrinplommon för säkerhets skull så att man inte täpper till magen;) 

Vi kom till ÖF vid 9 tiden men alltså med en bebis som snart skulle behöva sova igen. Tänkte att det fick bli en kort visit idag. Det var en fotograf där och vi hade liksom bara råkat ta på skjorta. Eller... Okej då, jag har vetat om det i flera veckor och valt kläder med omsorg hihi;) Plutten fick sitta på en pall och jag höll i honom. För att jag inte skulle synas hade jag armarna dolda av en filt. Fotografen försökte få honom till att le men det gick väl så där. Han såg så där likgiltig ut som bara han kan haha! Men bilderna blev såklart söta:) Men när alla hade fotats så skaffade jag en "hållare" som höll i plutten. Så stod jag bakom fotografen och löjlade mig, det är ju bara mamma som kan få leenden på kommando ;)

Vi fick välja ut 3 bilder som man får se på deras hemsida och beställa om man vill. Man fick de även till mobilen:) Det blir nog både bilder till oss och kanske någon julklapp...!

Sen somnade prinsen gott i min famn och låg där så gott tills det var dags för sångstund innan hemdags. Det är så skönt att han alltid sover gott i famnen trots liv och rörelser, då fick ju jag vara lite  social med trots en sovande bebis;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar