onsdag 16 oktober 2013

Nattning kort och gott

Vi började tidigt med nattrutiner för Emilio. Runt halv 7 -7 tar vi på pyjamas, ammar i gungstolen till en saga, sjunger och lägger in honom i sin säng. Där somnar han själv och det var längesen det var något gnäll. Vi har suttit länge och myst i gungstolen, han har kunnat ligga för alltid med bröstet i munnen;) Men nu är inte nattningarna lika långa eller mysiga längre. Emilio är så nyfiken på allt som sker runtomkring, även när han ammas. Han suger några tag, sen vänder han bort huvudet och tittar sig om. När han är mätt efter 5-10 minuter så vill han oftast inte ligga kvar. Det beror lite på hur trött han är, ibland ligger han kvar och tittar, ibland om han får napp men ibland vill han komma upp. Det känns lite trist tycker jag för jag hinner ju aldrig läsa klart någon bok haha! Medans jag rapar honom så sjunger jag lite godnattvisor och sedan är det natti natti för honom. Från att ha nattat ca 45 minuter är vi klara på en kvart. Det är givetvis skönt att få längre egentid på kvällen men jag saknar det... Jag tror i grund och botten jag har lite ångerst över att han börjar bli stor. Han är inte lika beroende och hjälplös som för 5 månader sedan. Han är en nyfiken liten plutt som inte har ro till att gosa i en oändlighet!



2 kommentarer:

  1. Vann den på tradera :) Det är från molo. Dom har ju så mycket fint.. men dyrt ;) Så då är tradera perfekt, hihi!

    SvaraRadera